NZForex ofrece una alternativa inteligente a los bancos cuando realizan transacciones internacionales. Nuestros clientes se benefician de los tipos de cambio competitivos, las tarifas bajas y la experiencia de intercambio de divisas de nuestros concesionarios acreditados. Lanzado en 2001, NZForex es parte del Grupo OzForex, que desde 1998 ha crecido para ser una de las compañías de divisas en línea más grandes del mundo. Con salas de negociación en Londres, Sydney y Toronto, NZForex ofrece servicios de transferencia de dinero internacional a clientes de todo el mundo. Durante el transcurso de la historia de la compañía, el Grupo ha sido galardonado con 6 horas en el BRW Fast 100 y 4 veces en el Deloitte Technology Fast 50 Australia. Nuestro crecimiento continuo en Nueva Zelanda y en el extranjero nos ha convertido en un actor importante en el mercado global de divisas. NZForex está regulado por la Ley de Proveedores de Servicios Financieros (Registro y Resolución de Disputas) de 2008. Nuestra plataforma en línea es 128bit SSL cifrado para proteger sus datos. Sitio web completo Copia de Copyright 2016 NZForex LimitedMoney Transferir Transferencia de Dinero Gorgeous Getaways 2015-04-18T11: 29: 1200: 00 Transferencia de Dinero Internacional Transferir dinero en el extranjero puede ser costoso si está utilizando los principales bancos o sus tarjetas de crédito. Muchos de nuestros clientes han sido picado con cargos innecesarios y cargos en sus tarjetas de crédito o transferencias de divisas. Sobre la base de nuestra retroalimentación del cliente anterior, aquí están los problemas con el uso de su tarjeta de crédito: Las tasas de conversión de moneda extranjera de su banco podría imponer un porcentaje de hasta 3,50 (en una compra de 10.000, thats un enorme 350). Averigüe lo que su banco realmente cobra. Estrés innecesario y problemas con el pago justo antes de la cirugía muchos clientes han tenido problemas con sus tarjetas de crédito con su límite de ser alcanzado o su banco detener su tarjeta, pensando que es una transacción fraudulenta. Obviamente, este estrés antes de la cirugía no es bueno para su curación y recuperación, y realmente alentar a todos los clientes a prepagar su cirugía para evitar problemas. Si no está seguro de la cantidad exacta a pagar, sólo tiene que pagar lo que quiere, y puede recargar la cantidad o obtener un crédito de la cantidad después de su consulta con su cirujano, cuando se decide por completo lo que los procedimientos que usted me gusta tener. Los beneficios Para ayudar a ahorrar dinero, tiempo y estrés, ahora nos hemos asociado con especialistas en divisas OzForex y NZForex y CanadianForex para que pueda enviar dinero más rápido y ahorrar cientos de dólares. Sus tipos de cambio son mucho mejores que los bancos y lo mejor de todo lo que puede transferir en cualquier momento que quiera en línea o por teléfono están abiertos las 24 horas del día durante la semana. Usando OzForex / NZForex / CanadianForex usted disfrutará: No transferir o recibir tarifas bancarias en la mayoría de los países Los tipos de cambio comerciales más que los tipos de cambio de turismo dados por la mayoría de los bancos Acceso en línea 24/7 Acceso a un distribuidor autorizado por teléfono 24 horas al día , 5 días a la semana Si desea pagar por adelantado su alojamiento (si está fuera de su país de residencia) o Cirugía (fuera de Malasia / Tailandia), siga estos pasos: 1. Tenga la cantidad de dinero que le gustaría transferir. Su gerente de GG le dará esto en una cotización después de ver sus fotos. Si aún no está seguro de los procedimientos que desea tener, puede reenviar una cantidad aproximada y, a continuación, llenar o obtener un reembolso una vez que esté en su hospital. El pago del alojamiento debe ser en AUD a la cuenta bancaria de GG Australia. El pago de la cirugía debe estar en MYR / THB para los hospitales de Malasia / Tailandia o USD para los hospitales de Costa Rica o México. El registro es GRATIS y puede ver las tasas de venta en vivo inmediatamente. O si desea más información, llame a OzForex / NZForex / CanadianForex directamente en: Australia: 1300 300 424 NZ: 0800 161 868/0800 161 868 Reino Unido: 0845 686 1950/0845 686 1950 5. Cuando haya completado el pago, por favor Envíe el recibo a su gerente de ventas de GG para que lo confirme con el cirujano / hospital cuando lo recibió. Términos y condiciones ACUERDO DEL CLIENTE INDIVIDUAL TÉRMINOS Y CONDICIONES IMPORTANTE: Los siguientes términos y condiciones se aplican a las personas que están realizando transacciones privadas. Como propietario único de una empresa, como fideicomisario de un fideicomiso o como socio de una sociedad. Si representa a una empresa, deberá firmar un Acuerdo de cliente corporativo. Usted no debe indicar su acuerdo a estos términos y condiciones hasta que usted los haya leído completamente, esté satisfecho que usted los entiende y está feliz con lo que dicen. 1.1 Transacción como un individuo - Estos términos y condiciones se aplican a los clientes privados (quotyouquot) que están tratando con NZForex Limited (quotusquot o quotwequot) como persona / s a través de cualquiera de nuestros sitios web. 1.2 Propiedad de los Fondos - Usted debe ser el propietario del dinero que tiene intención de transferir. 1.3 Nombramiento del Agente - Si desea que recibamos instrucciones de otra persona que actúe en su nombre, debe firmar un Formulario de Cita del Agente. 1.4 Estructura de este Acuerdo - Este Acuerdo es un acuerdo maestro que se aplica a todas las Transacciones que subsecuentemente entres con nosotros. Los detalles específicos de cada Transacción individual serán acordados por separado en el momento en que usted reserve las Transacciones que constituirán acuerdos separados en su propio derecho, pero incorporará estos términos y condiciones. 1.5 Otros documentos que debe leer - Usted reconoce que le han proporcionado copias de los siguientes documentos: (i) Declaración del producto. (Ii) Política de privacidad. (Iii) Acuerdo de Uso del Sitio Web. (Iv) Declaración Reguladora. 2.1 Servicios de Divisas - Ofrecemos servicios de transmisión de dinero a través de Contratos Spot (a liquidar dentro de 2 días) y Contratos a Término (a liquidar entre 2 días y 12 meses). 2.2 Sin Margen o Comercio Especulativo - No ofrecemos ninguna forma de margen o facilidades de comercio especulativo. Al entrar en una Transacción, debe entregarnos el monto total de los fondos que está transfiriendo en o antes de la fecha acordada. 2.3 Sin compensación de tipo de cambio - No acordaremos ningún tipo de acuerdo de compensación que nos permita pagar sólo el importe de cualquier pérdida que pudiera producirse en la liquidación de la transacción o que nos paguemos Cualquier beneficio, como resultado de los movimientos del tipo de cambio. 2.4 No Asesoramiento Financiero - No tomaremos en cuenta su situación financiera actual o futura, ni sus necesidades de inversión cuando iniciemos una Transacción con usted. No proporcionaremos ninguna recomendación ni daremos ninguna opinión en relación con una Transacción. Podemos proporcionarle información relacionada con la mecánica de la Transacción que está proponiendo ingresar. Usted debe obtener su propio asesoramiento financiero y hacer su propia evaluación sobre si nuestro servicio es apropiado para sus necesidades. Debe seleccionar el tipo y la fecha de cada transacción que ingrese en usted. 3 Sus Instrucciones 3.1 Nombre de usuario y contraseña - Le enviaremos un nombre de usuario y una contraseña que le permitirán proporcionar instrucciones en línea, por teléfono o por correo electrónico. Es su responsabilidad garantizar la seguridad de su nombre de usuario y contraseña. Confiaremos en cualquier Instrucciones recibidas de acuerdo con el uso del nombre de usuario y contraseña sin comprobar la identidad del usuario y usted estará en todo momento obligado por esas Instrucciones. 3.2 Agente - Si usted nombra a otra persona para actuar en su nombre (quotAgentquot) ya sea completando un Formulario de Nombramiento de Agente o por escrito, actuaremos de acuerdo con todas las Instrucciones recibidas de su Agente y usted estará obligado por esas Instrucciones, Hasta que nos proporcione 48 horas de aviso por escrito de su intención de retirar su autoridad para ese Agente. 3.3 Ninguna Obligación de Aceptar Instrucciones o Procesar Transacciones - Aunque siempre nos esforzaremos por cumplir con sus Instrucciones tan pronto como sea posible, puede haber circunstancias en las que no podamos hacerlo. Por lo tanto, siempre nos reservamos el derecho de negarnos a aceptar sus Instrucciones y de hacerlo sin darle ninguna razón y sin incurrir en ninguna responsabilidad ante usted por cualquier pérdida resultante o daños incurridos por usted o cualquier otra parte. 4.1 Vinculación de transacciones - Si desea celebrar una transacción, puede hacerlo mediante instrucciones en línea, por teléfono o por correo electrónico. La transacción será jurídicamente vinculante para usted cuando recibamos sus instrucciones de acuerdo con este párrafo 4 o el párrafo 5. 4.2 Confirmación automática en línea Transacción - Si usted entra en una transacción de confirmación automática en línea, la transacción será legalmente vinculante para usted tan pronto A medida que recibamos sus Instrucciones electrónicas. Le proporcionaremos la confirmación de los detalles de la transacción en la pantalla en el momento de la reserva de la transacción, pero no le proporcionaremos ninguna confirmación posterior de ningún tipo a menos que lo solicite. 4.3 Confirmación de reserva en línea: si reserva una transacción en línea que no es una transacción de confirmación automática, intentaremos comunicarnos con usted por teléfono dentro de los 15 minutos de su reserva en línea para confirmar los detalles de la transacción. La transacción será jurídicamente vinculante para usted en la conclusión de la llamada telefónica. Si no podemos ponernos en contacto con usted por teléfono en el número que nos ha dado dentro de 15 minutos, nos reservamos el derecho de cancelar la reserva y no entrar en la transacción. 4.4 Reservas por correo electrónico: si reserva una transacción por correo electrónico, la transacción será obligatoria para usted cuando procesemos su correo electrónico. Usted reconoce que, si decide reservar una transacción por correo electrónico, no puede procesarse inmediatamente. Cuando procesemos sus Instrucciones, le enviaremos un correo electrónico con la denominación "Confirmación de Pedido". La Confirmación del Contrato constituye un mecanismo de corrección de errores sólo si no nos contacta dentro de las 24 horas de haber recibido la Confirmación del Contrato, los detalles de la transacción se considerarán correctos. 4.5 Reservas por teléfono - Si realiza una transacción por teléfono, la transacción será jurídicamente vinculante al final de la llamada telefónica. Le enviaremos un correo electrónico con el nombre de confirmación de confirmación. La confirmación del reparto constituye un mecanismo de corrección de errores solamente. Si hay alguna discrepancia entre la Confirmación del Contrato y los detalles de la Transacción que ya se han acordado en la conversación telefónica, debe comunicarse con nosotros dentro de las 24 horas de haber recibido la Confirmación del Contrato, en caso de que los detalles de la Se considera correcta. En caso de cualquier disputa, la transcripción de nuestra conversación telefónica puede ser utilizada como evidencia de los términos del acuerdo que se celebró. 4.6 Cancelación - Una vez que una Transacción se ha convertido en legalmente vinculante, no podrá cancelar la Transacción en ninguna circunstancia. Sólo puede tomar medidas para corregir cualquiera de los detalles de la transacción establecidos en la Confirmación del Contrato si la Confirmación del Contrato no refleja los detalles de la transacción que ya se han acordado. 4.7 Cotizaciones Fuera de Mercado - Si le cotizamos una Tasa que es claramente un error de nuestra parte ("Cotización de Mercado") como resultado de un error técnico o humano, no es obligatorio para nosotros. Usted debe notificarnos tan pronto como el error llegue a su atención y nosotros requote la tarifa tan pronto como sea posible. 4.8 Desempeño inmediato por parte de Usted - Usted reconoce que los tipos de cambio pueden fluctuar rápidamente, por lo que la Tarifa que le cotizamos depende de la pronta ejecución de sus obligaciones. Nos reservamos el derecho de requotear la tarifa si no nos proporciona la información solicitada o los fondos a tiempo. 5 Transacciones a término 5.1 Detalles del contrato a término - Un contrato a plazo será legalmente vinculante a partir del momento en que los detalles de la transacción sean acordados oralmente entre nosotros en la llamada telefónica. Después de la llamada telefónica, le enviaremos un documento titulado Confirmación del acuerdo. La confirmación del reparto constituye un mecanismo de corrección de errores solamente. Si hay alguna discrepancia entre la Confirmación del Contrato y los detalles de la Transacción que ya se han acordado en la conversación telefónica, debe comunicarse con nosotros dentro de las 24 horas de haber recibido la Confirmación del Contrato, en caso de que los detalles de la Se considera correcta. En caso de cualquier disputa, la transcripción de nuestra conversación telefónica puede ser utilizada como evidencia de los términos del acuerdo que se celebró. 5.2 Pago Anticipado - Nos reservamos el derecho de solicitar que usted pague uno o más Pagos Anticipados en relación con todos los Contratos a Término. Podemos solicitar un Pago Anticipado tanto en el momento de la reserva de la Transacción a Término como en cualquier momento antes de la Fecha de Vencimiento. Usted reconoce que el monto de cualquier Pago Anticipado solicitado será determinado por nosotros a nuestra discreción. Usted reconoce que cualquier Pago Anticipado es un pago parcial del monto total del Contrato a Término, que no retiene ningún interés o que tiene derecho a ser reembolsado, cualquier Pago Anticipado, y que de acuerdo con el párrafo 6.8, No le pagará ningún interés sobre cualquier Pago Anticipado. 5.3 Falta de pago anticipado - Si le pedimos que pague un anticipo, debe pagar la cantidad que solicitamos en la fecha que hemos designado. Si no lo hace, nos reservamos el derecho de cerrar el Contrato a Término de acuerdo con el párrafo 9. 5.4 Cambio a la Fecha de Vencimiento - Usted puede pedirnos que traigamos la Fecha de Vencimiento o extender la Fecha de Vencimiento en relación con la La totalidad o sólo parte de su contrato a término. Usted reconoce que podemos acordar tal petición enteramente a nuestra discreción. Si aceptamos, usted reconoce que la Tasa será ajustada para contabilizar el momento de la nueva fecha de liquidación. 5.5 Pago del Monto Completo en el Acuerdo - Usted debe transmitir a nuestra cuenta el monto total del Contrato a Término, menos cualquier Pago Anticipado ya pagado, junto con los honorarios de servicio que hemos solicitado, en o antes de la Fecha de Vencimiento. 6.1 Pagos a Plazos - Usted debe iniciar el pago en nuestra cuenta del monto total de un Contrato Spot en el día en que la Operación sea legalmente vinculante de acuerdo con el párrafo 4. Si no hemos recibido los fondos dentro de 2 días hábiles, nos reservamos el derecho Para cerrar la transacción de acuerdo con el párrafo 9. 6.2 Pagos a plazo del contrato - Usted debe asegurarse de que usted paga en nuestra cuenta el monto total de todos los contratos a término en o antes de la Fecha de Vencimiento. Si no hemos recibido los fondos a la fecha de vencimiento (o cualquier cambio acordado hasta la fecha de vencimiento), nos reservamos el derecho de cerrar la transacción de acuerdo con el párrafo 9. 6.3 No hay efectivo o cheques - Usted reconoce que no aceptamos Efectivo o cheques. Usted acepta hacer todos los pagos a nuestra cuenta electrónicamente y usted reconoce que nosotros transmitiremos sus fondos por medios electrónicos solamente. 6.4 Cuenta de Beneficiario - Usted debe proporcionarnos todos los detalles de la cuenta a la cual usted está enviando su dinero (quotBeneficiary Accountquot), incluyendo el nombre completo y dirección del titular de la cuenta y el nombre completo y la dirección del banco en el que la cuenta es Celebrada, en o antes de la fecha que nosotros proponemos. Si no lo hace, nos reservamos el derecho de cerrar la transacción de acuerdo con el párrafo 9. 6.5 Número de cuenta del beneficiario - Confiaremos únicamente en el número de cuenta que nos proporcione para su Cuenta de Beneficiario y no comprobaremos que la Nombre proporcionado por usted acuerda con el número de cuenta que nos ha dado. 6.6 Importe total - Todos los pagos deben ser recibidos por nosotros en fondos compensados y por el monto total que se transfiere, incluyendo cualquier comisión de transacción que pueda ser pagadera y cualquier tarifa de servicio que nos haya solicitado antes de acreditar su Cuenta de Beneficiario. En el caso de que aceptemos hacer un pago por usted sin haber recibido el monto total, usted reconoce que no renunciamos a nuestro derecho de pedirle el monto total después de que la Transacción haya sido procesada. 6.7 No hay fondos en fideicomiso - Usted reconoce y acepta que no realizamos ningún pago por usted (incluyendo cualquier pago por adelantado) o cualquier fondo en moneda extranjera comprado en relación con una transacción en fideicomiso y no pondrá dichos fondos en un banco separado cuenta. 6.8 Ningún Interés Pagado - Usted reconoce que no le pagaremos ningún interés por cualquier pago realizado por usted (incluyendo cualquier Pago Anticipado) o cualquier fondo en moneda extranjera comprado en conexión con una Transacción o de otra manera. 6.9 Fondos Detidos por Nosotros sin Instrucciones - En circunstancias en las que nos solicitemos que lleven a cabo en moneda extranjera fondos adquiridos en relación con una Transacción pendiente de sus nuevas instrucciones, debe proporcionarnos sus Instrucciones lo antes posible si no lo hace dentro de los 3 meses , Transferiremos los fondos en moneda extranjera a su Cuenta de Beneficiario sin intereses. 7 Fondos mal dirigidos 7.1 Su error - Si sus fondos se envían a la cuenta equivocada como resultado de un error cometido por usted, y hemos actuado de acuerdo con sus Instrucciones, no tendremos la obligación de recuperar los fondos o de reenviarlos Los fondos a la Cuenta de Beneficiario correcta. Deberá registrar una nueva transacción. 7.2 Nuestro error - Si sus fondos se envían a la cuenta equivocada como resultado de un error cometido por nosotros, tomaremos medidas urgentes por cuenta propia para recuperar esos fondos, siempre que usted tome medidas inmediatas para ayudarnos a recuperar cualquier Fondos si el beneficiario equivocado está relacionado con usted o asociado con usted de alguna manera. 8.1 Legalmente vinculante - Usted puede entrar en una Orden en línea, por teléfono o por correo electrónico. Sujeto a su derecho a cancelar la Orden de acuerdo con el párrafo 8.2, la Orden se volverá obligatoria a partir del momento en que sus Instrucciones sean recibidas por nosotros. Después de recibir sus Instrucciones, le enviaremos una Confirmación de Pedido. La Confirmación de Pedido constituye un mecanismo de corrección de errores sólo si no nos contacta inmediatamente al recibir la Confirmación de Pedido, los detalles de la transacción se considerarán correctos. 8.2 Cancelación de órdenes por teléfono solamente - Usted puede cancelar una orden en cualquier momento antes de que la tarifa objetivo sea alcanzada dándonos aviso por teléfono. Usted no puede cancelar una Orden después de que se haya alcanzado la Tasa de Destino, independientemente de que le hayamos o no notificado que se ha alcanzado la Tasa Objetivo. Cuando se activa la Tasa de objetivo, usted está legalmente obligado por la Transacción. 8.3 Pago - Le notificaremos por teléfono o correo electrónico tan pronto como sea posible el Día Hábil o el siguiente Día Hábil después de que se haya alcanzado la Tasa Objetivo. Tan pronto como reciba nuestra notificación, debe tomar medidas para asegurar que los fondos lleguen a nuestra cuenta en la Fecha de Entrega. Si no recibimos los fondos a tiempo, nos reservamos el derecho de cerrar la transacción de conformidad con el párrafo 9. 9.1 Cierre de transacciones - Podemos rehusar realizar una transacción, o podemos cerrar una transacción en particular o todas las transacciones actuales (I) si no efectúa ningún pago cuando es debido, incluyendo el pago de cualquier Pago Anticipado que haya sido solicitado por nosotros (ii) si no proporciona información relevante (Iii) en caso de su muerte o pérdida de su capacidad mental (iv) en caso de que se inicie un procedimiento de quiebra contra usted ( V) si el cumplimiento de nuestras obligaciones bajo este Acuerdo se vuelve ilegal (vi) si una disputa seria ha surgido entre nosotros o (vii) si usted viola un término importante de este Acuerdo o de cualquier Transacción. 9.2 Consecuencias del cierre - Cuando cerramos algunas o todas las transacciones que ha realizado, compramos de nuevo la divisa que hemos adquirido en relación con la transacción a las tasas de mercado vigentes elegidas por nosotros de buena fe. Si el valor de la divisa que nos ha solicitado se ha reforzado, se producirá una pérdida en la Transacción y estará obligado a pagar el importe de dicha pérdida, junto con cualquier gasto, prima, comisión u otro cargo incurrido por nos. 9.3 Sin Pago de Beneficios - No le pagaremos ningún beneficio derivado del Cierre de una Transacción en ninguna circunstancia. 9.4 Pago de la pérdida - Usted reconoce que el importe de cualquier pérdida realizada en el cierre de una transacción es una deuda que debe pagar. Usted acepta que podremos deducir inmediatamente el importe total de cualquier pérdida (junto con cualquier gasto, prima, comisión u otra comisión) de cualquier reembolso que se le deba al cerrar una transacción (por ejemplo, el importe de cualquier pago anticipado). Si el monto que estamos tratando de recuperar excede el monto de cualquier reembolso que se le debe, usted acepta pagar el saldo dentro de los 7 días de haber sido notificado por nosotros del monto total adeudado. 9.5 Intereses - Usted acepta que podemos cobrarle intereses sobre cualquier suma que siga siendo pagadera a nosotros después de cerrar todas o cualquiera de sus transacciones a una tasa de 2 por año sobre la tasa oficial de efectivo publicada periódicamente por el Banco de la Reserva De Nueva Zelandia (o de la autoridad monetaria que la sustituya). Los intereses se acumularán y se calcularán diariamente y se combinarán mensualmente desde la fecha en que se pagó el pago hasta la fecha en que el pago completo sea efectuado por usted. 9.6 Notificación por defecto - Usted debe notificarnos inmediatamente si tiene conocimiento de cualquier evento mencionado en el párrafo 9.1 anterior. 9.7 Notificación de Monos Vencido - Si cerramos una Transacción, le enviaremos una declaración por escrito explicando el monto de cualquier suma que pueda ser pagadera a nosotros, la cantidad de cualquier reembolso que se le debe y el monto de cualquier deducción realizada por nosotros De dicho reembolso. Cumplimiento de la LBC / CTF - Usted se compromete a no hacer a sabiendas nada que nos ponga en violación de la Financial Transactions Reporting Act de 1996, de la Ley de Supresión del Terrorismo de 2002, de la Ley sobre la Eliminación del Terrorismo (Recuperación) de 2009, o la Ley de Lavado de Dinero y Contra la Financiación del Terrorismo de 2009 y otros instrumentos subordinados (ldquoAML / CTF Lawsrdquo). Usted se compromete a notificarnos si usted se da cuenta de cualquier cosa que nos pondría en violación de las Leyes de AML / CTF. 10.2 Suministro de Información - Si lo solicita, se compromete a proporcionar información y asistencia adicional y cumplir con todas las solicitudes razonables para facilitar nuestro cumplimiento con las Leyes de AML / CTF en Nueva Zelanda o una jurisdicción equivalente en el extranjero. 10.3 No hay Motivos de Sospecha - Usted se compromete a no tener conocimiento y no tiene motivos para sospechar que: (i) el dinero que está transfiriendo es derivado o relacionado con el lavado de dinero, el financiamiento del terrorismo o actividades similares (ii) El dinero que está transfiriendo se utilizará para financiar, o en relación con, Actividades Ilícitas. (Iii) el dinero que está transfiriendo es o puede ser relevante para la investigación o procesamiento de cualquier persona por un delito de lavado de dinero (iv) el dinero que está transfiriendo es o puede ser relevante para la aplicación de la Ley de Recuperación Criminal 2009 o la Ley de Supresión del Terrorismo de 2002. 10.4 Consentimiento a la Recolección de Información por Nosotros - Estamos sujetos a las Leyes de AML / CTF. Usted consiente que nosotros divulguemos en relación con las Leyes de AML / CTF cualquier información personal (tal como se define en la Ley de Privacidad de 1993) que podamos tener. 10.5 Congelación o bloqueo de la transferencia de fondos - En ciertas circunstancias, podemos estar obligados a congelar o bloquear una cuenta cuando se utiliza en relación con actividades ilegales o sospechas de actividades ilegales. La congelación o el bloqueo pueden surgir como resultado del monitoreo de cuentas requerido por las Leyes de AML / CTF. Si esto ocurre, no somos responsables ante usted por ninguna consecuencia o pérdida alguna y usted acepta indemnizarnos si somos encontrados responsables ante un tercero en relación con la congelación o el bloqueo de su cuenta. 10.6 Derecho a negarse a proveer nuestro servicio - Nos reservamos el derecho, en cualquier momento, de rechazar, a nuestra sola discreción, proporcionar nuestro servicio. 11.1 Política de Conflictos - Si tiene un problema con nuestro servicio, primero debe traer su queja a nuestra atención para que podamos manejarla de acuerdo con nuestra política de disputas internas. Nuestro oficial de reclamaciones intentará resolver la disputa a su satisfacción tan pronto como sea posible. 11.2 Sistema de Resolución de Disputas - Si la disputa no puede ser resuelta bajo nuestra política de disputas internas, entonces deberá someter formalmente la disputa al esquema de resolución de disputas aprobado del cual somos miembros a los fines de los Proveedores de Servicios Financieros (Registro y Resolución de Disputas) Ley de 2008 para la determinación de conformidad con las normas de ese régimen y la Ley de Proveedores de Servicios Financieros (Registro y Resolución de Disputas) de 2008. 11.2 Acción Legal - Nada en este párrafo impide que cualquiera de nosotros se acerque a un tribunal para un mandato urgente y nada nos impide De tomar medidas legales inmediatas para recuperar cualquier cantidad que nos pueda deber como resultado del Cierre de una Transacción bajo el párrafo 9. 12 Limitación de Responsabilidad 12.1 No Responsabilidad por Retrasos - Usted reconoce que los retrasos en la transmisión y recepción de pagos pueden ocurrir. En particular, reconoce que operamos una plataforma de negociación en línea que podría estar sujeta a problemas técnicos u otros, cuya naturaleza y duración pueden estar fuera de nuestro control. Nuestro servicio también implica el uso de intermediarios que están fuera de nuestro control. En consecuencia, mientras hacemos todo lo razonablemente en nuestro poder para asegurar la transmisión oportuna de fondos, no podemos garantizar que las transferencias de fondos siempre se hagan a tiempo y, sin perjuicio de lo dispuesto en el párrafo 12.4, no puede aceptar ninguna responsabilidad por cualquier pérdida sufrida por usted Como consecuencia de cualquier retraso en la transmisión de fondos. 12.2 Responsabilidad limitada - Con sujeción a lo dispuesto en el párrafo 12.4, no asumimos ninguna responsabilidad que exceda la cantidad de dinero que nos ha pagado en relación con una transacción en particular. Sin perjuicio de lo dispuesto en el párrafo 12.4, no seremos responsables ante usted de ninguna forma de daños o pérdidas consecuentes que pueda sufrir como resultado de: (i) retrasos en la transferencia de sus fondos o (ii) nuestra negativa en cualquier momento a transferir Sus fondos. Sin limitar de ninguna manera el efecto de este párrafo o cualquier otro párrafo de este acuerdo, se entenderá que los daños consecuenciales incluyen los daños y perjuicios derivados de: (i) pérdida de negocio (ii) pérdida de oportunidad para realizar una ganancia como resultado de (Iii) pérdida de cualquier otra oportunidad o (iv) pérdida de interés sobre los fondos. Para evitar dudas y sin limitar cualquier otra disposición de este Acuerdo: (a) si sus fondos se envían a la cuenta equivocada o de otra manera no llegan a su Cuenta de Beneficiario como resultado de un error cometido por nosotros, le acreditaremos a su Beneficiario Tenga en cuenta el monto total de los fondos que usted espera recibir (sujeto siempre a sus obligaciones bajo el párrafo 7.2), pero esa será toda la extensión de nuestra responsabilidad hacia usted (b) si Cierre o rehusamos procesar uno o más de Después de deducir cualquier pérdida de acuerdo con el párrafo 9.4, si procede, le reembolsará cualquier pago anterior realizado por usted en relación con las Transacciones relevantes por medio de Anticipo o de otro modo, pero que será el total Nuestra responsabilidad con usted. 12.3 Si usted es un consumidor (como se define en la Ley de Garantías del Consumidor de 1993 (ldquoCGArdquo)) y está adquiriendo o manteniéndose como adquirente de los servicios para un propósito comercial, la CGA no se aplicará. 12.4 Sujeto al párrafo 12.3, nada en este Acuerdo afectará a los derechos que usted o cualquier otra persona pueda tener bajo la CGA. 13 Garantías e indemnizaciones 13.1 Sus garantías - Usted acepta que las siguientes declaraciones son verdaderas y exactas, y usted reconoce que podemos negarnos a procesar o cerrar una transacción si encontramos en cualquier momento que no son verdaderas y exactas. (Ii) usted es el beneficiario efectivo del dinero que está buscando transferir (iii) no está actuando en nombre de otra persona (iv) nos informará si está actuando como: (A) un propietario único de una empresa (b) un fideicomisario de un fideicomiso o (c) un socio de una sociedad (v) si está actuando como fideicomisario de un fideicomiso, está debidamente autorizado para celebrar este Contrato y Cualquier transacción de acuerdo con los términos de la escritura de fideicomiso relevante (vi) usted tiene una razón comercial o personal válida para entrar en cada transacción y no entrará en ninguna transacción con propósitos especulativos y (vii) al tomar su decisión de entrar en una transacción Transacción, usted no dependerá de ninguna información que pueda ser proporcionada de vez en cuando por nosotros en nuestro sitio web o por nuestros empleados o consultores. 13.2 Su Indemnización - Usted acepta indemnizarnos por los costos, gastos o honorarios en los que incurramos como resultado del incumplimiento de sus obligaciones bajo este Acuerdo, ya sea que surjan bajo el párrafo 9 o de alguna otra manera. Esto incluye cualquier costo legal que podamos incurrir para hacer valer nuestros derechos o recuperar cualquier cantidad que nos deba. Usted también acepta indemnizarnos por los honorarios, costos, derechos e impuestos cobrados por terceros, incluyendo los cargos cobrados por su banco beneficiario, independientemente de que dichos cargos o cargos le hayan sido notificados con antelación. Usted también acepta indemnizarnos a nosotros ya nuestros funcionarios, empleados y agentes con respecto a cualquier pérdida, daño, costo o gasto que nosotros o ellos puedan sufrir o incurrir que surja o esté relacionado con cualquier reclamación presentada por un tercero que surja de un incumplimiento por usted Del presente Acuerdo. 14.1 Política de Privacidad - Usted acepta que los términos de la política de privacidad que se le proporcionen (y que puedan ser enmendados de vez en cuando) forman parte de este Acuerdo. Además de los términos establecidos en dicha política de privacidad, las demás disposiciones de este párrafo 14 se aplican a su información personal. 14.2 Recopilación de su información personal - Usted reconoce que, para proporcionarle nuestro servicio, debemos obtener cierta información sobre usted de carácter personal y usted acepta proporcionar cualquier información personal que solicitamos. Usted reconoce que si usted rechaza o no proporciona la información solicitada, es posible que no podamos procesar ninguna Transacción / s para usted. 14.3 Contáctenos - Si tiene alguna pregunta acerca de la recopilación y uso de su información personal, puede ponerse en contacto con nuestro Gerente de Cumplimiento en 0800 161 868 o en compliancenzforex. co. nz. 14.4 Acceso a su Información Personal - Bajo la Ley de Privacidad de 1993, usted tiene derechos de acceso y corrección de información personal que NZForex posee. Esto se puede hacer contactando a nuestro Gerente de Cumplimiento. 14.5 Purpose of Collection - We collect information about you in order to provide our service to you, to satisfy our regulatory obligations under the AML/CTF legislation referred to in paragraph 10 and to assess your credit worthiness for the purposes referred to in paragraph 3. 14.6 Organisations who may receive your Information - We may provide your personal information to our intermediary bankers and to any government regulatory bodies that normally require it or may request it. We may also provide your information to any partners, agents or intermediaries who are a necessary part of the provision of our services. 14.7 International Intermediaries - You acknowledge and agree that we use international intermediaries to process Transactions on your behalf and that your personal information may be sent to those overseas intermediaries in order to complete the Transaction. 14.8 Consent to Credit Reference Reports - Information (including default information) may from time to time be disclosed to, and collected from, credit reporting agencies (such as Veda) and debt collection agencies for credit assessment and control and debt recovery. You acknowledge and agree that we may access any electronic databases necessary to assist us to identify you and to assess your credit worthiness. In particular, you agree that we may, and you authorise us to, obtain, use and retain information about you that we have obtained from any business that provides information about the credit worthiness of individuals, including a consumer credit report from a credit reporting agency, for any of the purposes set out in the privacy policy or this paragraph 14, and for those entities to provide us with the information we may require. In doing so, we may give information about you to a credit reporting agency for the purpose of obtaining a consumer credit report about you and allowing the credit reporting agency to create or maintain a credit information file containing information about you, and you authorise us to do so. The information will be limited to your identity particulars, including your name, sex, address (and the previous two addresses), date of birth, name of employer, and drivers license number, as well as the fact that you have made an application for credit to us. Information disclosed to credit reporting agencies (including default information) will be held by each agency on its system, accessed by the customers of the credit reporting database and used to provide its credit reporting services (including the maintenance of credit information files and supplying the information to other customers of the relevant credit reporting agency). Under the Privacy Act 1993, you have rights of access to, and correction of, your personal information. 14.9 Use of Your Information - You agree that we may use any information we collect about you for the purposes of complying with our obligations under any AML/CTF Laws and for any other purpose directly related to the provision of our services. 14.10 Information Correct and Up-to-Date - You must ensure that all information you give to us is accurate and up-to-date at all times. You must tell us if any of your personal details change as soon as practicable. 14.11 Protection of Information - We collect and store all information electronically and take all reasonable steps to protect information from unauthorised access, but we cannot accept liability for unauthorised access or use of your personal information. 14.12 Retention of Information - Any information collected by us, including telephone recordings or transcripts, may be kept or destroyed in accordance with our information retention policy. 14.13 Recording Phone Conversations - You consent to the electronic recording of all telephone conversations that take place between us without an automatic warning tone or warning message being given and you agree that we may use the recordings as evidence in any dispute or anticipated dispute between us. 15.1 Notices - Where notice in writing is required under this Agreement, it may be sent by fax, post or email. Proof of posting will be proof of receipt in the case of facsimile or email on the day of dispatch, in the case of delivery by post 48 hours from the date of posting. Documents shall be sent to the last known postal address, email address or fax number you have given to us. If they change, you must notify us as soon as possible. 15.2 Modification of this Agreement - We may alter some of the terms of this Agreement by posting the new terms on our website. This will not affect any rights or obligations you already have, but you will be bound by the new terms when you enter into subsequent Transactions. 15.3 Governing Law - This Agreement shall be interpreted in accordance with the laws of New Zealand and you submit to the non-exclusive jurisdiction of the courts of New Zealand. Advance Payment means a payment of part of the sum that is due us on the Maturity Date. Agent Appointment Form means a form that we will give you to enable you to appoint somebody else to transact with us on your behalf. Auto-Confirm Transaction means a Transaction that has been booked online and has been processed by us automatically with no telephone call or other communication being entered into. Close Out means reversing a Transaction in the circumstances set out in paragraph 9 or otherwise pursuant to this Agreement. Forward Contract means a foreign exchange contract under which we agree to exchange money at an agreed exchange rate and at an agreed time which is between 48 hours and 12 months from the time of the contract being entered into. Instructions means a request made by you to enter into a Transaction. Maturity Date means, in relation to a Forward Contract, the date on which the currency exchange is to be made by the Company and includes any agreed variation to the original date, being either an earlier or a later date. NZForex means NZForex Limited (CN: 2514293) whose registered office is C/o Macquarie NZ Limited, Level 17, Lumley Centre, 88 Shortland Street, Auckland, New Zealand. Order means a limit order pursuant to which you may instruct us enter into a Transaction only when a Target Rate has been reached. Order Confirmation means the notification we send you confirming the details of the Order you have entered into with us. Rate means the foreign currency exchange rate that we quote you for a Transaction . Spot Contract means a foreign exchange contract under which we agree to exchange money at an agreed rate within 48 hours of the contract being entered into. Target Rate means the rate at which an Order is triggered. Transaction means a Spot Contract, a Forward Contract or an Order, and shall be taken to refer to a series of transactions pursuant to standing instructions given by you. Websites means any websites owned by us including but not limited to nzforex. co. nz. CORPORATE CLIENT AGREEMENT TERMS AND CONDITIONS 1.1 Capacity - These terms and conditions apply to registered companies, registered associations, registered co-operatives or statutory bodies (quotthe Clientquot or quotyouquot) who are dealing with NZForex (quotNZForexquot, quotusquot or quotwequot) through any of our Websites. 1.2 Structure of this Agreement - This Agreement is a master agreement that applies to all Transactions that you subsequently enter into with us. The specific transactional details of each Transaction, including the currencies to be exchanged and the amount of the transaction, will be agreed separately when you book the Transactions they will constitute separate agreements in their own right, but will incorporate these terms and conditions. 1.3 Other Documents - You acknowledge that you have been provided with copies of the following documents: (i) Product Statement. (ii) Privacy Policy. (iii) Website Use Agreement. (iv) Regulatory Statement. 2.1 Services - We offer a money transmission service by means of Spot Contracts and Forward Contracts. 2.2 No Margin or Speculative Trading - We do not offer any form of margin or speculative trading facilities. When you enter into a Transaction, you must deliver to us the full amount of the funds you are transferring on or before the Delivery Date. 2.3 No Exchange Rate Set-Off - We will not agree to enter into any kind of set-off arrangement that would allow you to pay us only the amount of any loss, or for us to pay you any profit, that might be realised as the result of exchange rate movements on settlement of the Transaction. 2.4 No Financial Advice - We will not take into account your specific current or future financial situation or investment needs when we enter into a Transaction with you. We will not provide any recommendation or give any opinion in relation to a Transaction. We may provide you with information in relation to the mechanics of the Transaction you are proposing to enter into. You must obtain your own financial advice and make your own assessment as to whether our service is appropriate for your requirements. You must select the type and timing of each Transaction you enter into yourself. 2.5 Ownership of Funds - You may not enter into Transactions on behalf of third parties. You must be the owner of any funds that are the subject of a Transaction. 3 Your Instructions 3.1 Authorised Signatories - You must appoint one or more Authorised Signatories (even if you have a sole director who has already signed this Agreement in the capacity of a director). An Authorised Signatory may have unlimited authority to give us Instructions on your behalf or you may specify the stages of a Transaction they are authorised to undertake. We will rely on Instructions received by the individual/s appointed by you as Authorised Signatories in this agreement until such time as you revoke or vary that authority by giving us 48 hours notice in writing. If you wish to change the Authorised Signatories, you may do so by completing a Change of Authorised Signatory Form or otherwise notifying us in writing. 3.2 Username and Password - We will issue each of your Authorised Signatories with a username and password in order that they may provide us with Instructions online, by telephone or by email, subject always to any limits on authorisation that you may have set in this agreement. It is your responsibility to ensure the security of each of your Authorised Signatoriesrsquo username and password. We will accept any Instructions received pursuant to the use of the username and password without checking the identity of the user or their level of authorisation and you will at all times be bound by those Instructions. 4.1 Transaction Binding - If you wish to enter into a Transaction, you may do so by giving us Instructions online, by telephone or by email. The Transaction will be legally binding on you when we receive your Instructions in accordance with this paragraph 4 or paragraph 5. 4.2 Online Auto Confirm Transaction - If you enter into an Auto-Confirm Transaction online, the Transaction will be legally binding on you as soon as we receive your electronic Instructions. We will provide you with confirmation of the Transaction Details on the screen at the time you book the Transaction, but we will not provide you with any subsequent confirmation of any kind, unless you request it. 4.3 Online Booking Confirmation - If you book a Transaction online that is not an Auto-Confirm Transaction, we will attempt to contact you by telephone within 15 minutes of your online booking to confirm the Transaction details. The Transaction will be legally binding on you at the conclusion of the telephone call. If we cannot contact you by telephone on the number you have given to us within 15 minutes of your booking, we reserve the right to cancel the booking and not enter into the Transaction. 4.4 Email Booking - It you book a Transaction by email, the Transaction will be binding on you when we process your email. You acknowledge that, if you choose to book a Transaction by email, it may not be processed immediately. When we process your Instructions, we will send you an email headed quotDeal Confirmationquot. The Deal Confirmation constitutes an error correction mechanism only. If there is any discrepancy between the Deal Confirmation and the details of the Transaction that have already been agreed in the telephone conversation, you must contact us within 24 hours of receipt of the Deal Confirmation, failing which the Transaction details in the Deal Confirmation will be deemed to be correct. 4.5 Telephone Booking - If you book a Transaction by telephone, the Transaction will be legally binding at the conclusion of the telephone call. We will send you an email headed quotDeal Confirmationquot. The Deal Confirmation constitutes an error correction mechanism only. If there is any discrepancy between the Deal Confirmation and the details of the Transaction that have already been agreed in the telephone conversation, you must contact us within 24 hours of receipt of the Deal Confirmation, failing which the Transaction details in the Deal Confirmation will be deemed to be correct. In the event of any dispute, the transcript of our telephone conversation may be used as evidence as to the terms of the agreement that was entered into. 4.6 Cancellation - Once a Transaction has become legally binding, you may not cancel the Transaction in any circumstances. You may only take action to correct any of the Transaction details set out in the Deal Confirmation if the Deal Confirmation does not reflect the transaction details that have already been agreed. 4.7 Out-of-Market Quotes - If we quote you a Rate that is clearly a mistake on our part (quotOut-of-Market Quotequot) as the result of a technical or human error, it is not binding on us. You must notify us as soon as the mistake comes to your attention and we will requote the Rate as soon as possible. 4.8 Prompt Performance by You - You acknowledge that exchange rates can fluctuate rapidly, so the Rate we quote you is contingent on the prompt performance of your obligations. We reserve the right to requote the Rate if you do not provide us with requested information or funds on time. 5 Forward Transactions 5.1 Forward Contract Details - A Forward Contract can only be booked by telephone and will become legally binding as and from the time that the Transaction details are orally agreed between us in the telephone call. After the telephone call, we will send you a Deal Confirmation. The Deal Confirmation constitutes an error correction mechanism only if you do not contact us within 24 hours of receipt of the Deal Confirmation, the Transaction details will be deemed to be correct. If you do not receive the Deal Confirmation, the Transaction is still legally binding and will be evidenced by the transcript of the telephone conversation in which it was booked. 5.2 Advance Payment - You acknowledge that we bear the risk that you might default on settlement of your Forward Contract and, to meet this settlement risk, we reserve the right to request that you make one or more Advance Payments in relation to all Forward Contracts. We may request an Advance Payment both at the time you book the Forward Contract and at any time prior to the Maturity Date. You acknowledge that the amount of any Advance Payments requested will be determined by us in our discretion and that we may request an Advance Payment even if we have entered into a credit limit arrangement with you. You acknowledge that any Advance Payment is a part-payment of the full amount of the Forward Contract, that you do not retain any interest in, or have any right to be repaid, any Advance Payment, and that in accordance with paragraph 6.6, we will not pay you any interest on any Advance Payment. 5.3 Failure to Pay an Advance Payment - If we have asked you to make an Advance Payment, you must pay the amount we have requested on the date we have nominated. If you do not do so, we reserve the right to Close Out the Forward Contract in accordance with paragraph 9. 5.4 Change to the Maturity Date - You may ask us to bring forward the Maturity Date (quotpre-deliveryquot) or to extend the Maturity Date (quotroll overquot) in relation to the whole or only part of your Forward Contract. You acknowledge that we may agree to such a request entirely at our discretion. If we agree, you acknowledge that the Rate will be adjusted to account for the timing of the new Delivery Date. 5.5 Settlement - You must transmit to our nominated account the full amount of the funds that are the subject of the Forward Contract, less any Advance Payment already paid, together with any service fees that we have requested, on or before the Maturity Date. 6.1 Spot Contract Payments - You must initiate payment into our nominated account of the full amount of a Spot Contract on the day the Transaction becomes legally binding in accordance with paragraph 4. If we have not received the funds within 2 business days, we reserve the right to Close Out the Transaction in accordance with paragraph 9. 6.2 Forward Contract Payments - You must ensure that you pay into our account the full amount of all Forward Contracts on or before the Maturity Date. If we have not received the funds by the Maturity Date (or any agreed change to the Maturity Date), we reserve the right to Close Out the Transaction in accordance with paragraph 9. 6.3 No Cash or Cheques - You acknowledge that we do not accept cash or cheques. You agree to make all payments to our account electronically and you acknowledge that we will transmit your funds by electronic means only. 6.4 Full Amount - All payments must be received by us in cleared funds and for the full amount being transferred, including any transaction fees that may be payable and any service fees that have been requested by us, before we will credit your Beneficiary Account. In the event that we agree to make a payment for you without having received the full amount, you acknowledge that we are not waiving our right to ask you for the full amount after the Transaction has been processed. 6.5 No Funds Held On Trust - You acknowledge and agree that we do not hold any payment by you (including any Advance Payment) or any foreign currency funds purchased in connection with a Transaction on trust and will not put any such funds into a separate bank account. 6.6 No Interest Paid - You acknowledge that we will not pay to you any interest on any payment by you (including any Advance Payment) or any foreign currency funds purchased in connection with a Transaction or otherwise. 6.7 Funds Held by Us without Instructions - In circumstances where you ask us to hold foreign currency funds purchased in connection with a Transaction pending your further instructions, you should provide us with your Instructions as soon as possible if you do not do so within 3 months, we will transfer the foreign currency funds into your Beneficiary Account without interest. 7 Beneficiary Account 7.1 Beneficiary Account - You must provide us with full details of your Beneficiary Account, including the full name and address of the account holder and the full name and address of the beneficiary bank, on or before the date that we nominate. If you fail to do so, we reserve the right to Close Out the Transaction in accordance with paragraph 9. 7.2 Beneficiary Account Number - We will rely solely on the account number you give us for your Beneficiary Account and will not check to ensure that the name provided by you accords with the account number you have given us. 8.1 Legally Binding - You may enter into an Order online, by telephone or by email. Subject to your right to cancel the Order in accordance with paragraph 8.2, the Order will become binding as and from the time that your Instructions are received by us. After we receive your Instructions, we will send you an Order Confirmation. The Order Confirmation constitutes an error correction mechanism only if you do not contact us immediately on receipt of the Order Confirmation, the Transaction details will be deemed to be correct. 8.2 Cancellation of Orders by Telephone Only - You may cancel an Order at any time before the Target Rate is reached by giving us notice by telephone. You may not cancel an Order after the Target Rate has been reached, whether or not we have notified you that the Target Rate has been reached. When the Target Rate is triggered, you are legally bound by the Transaction. 8.3 Payment - We will notify you by telephone or email as soon as possible on the Business Day or on the next Business Day after the Target Rate has been reached. As soon as you receive our notification, you must take action to ensure that the funds reach our account by the Delivery Date. If we do not receive the funds in time, we reserve our right to Close Out the Transaction in accordance with paragraph 9. 9.1 Closing Out Transactions - We may Close Out a particular Transaction and all current Transactions that you have with us, without notice to you: (i) if you fail to make any payment when it is due, including the payment of any Advance Payment that has been requested by us (ii) if you fail to provide any material information we have requested (iii) any information you have provided to us or any warranty you have given to us is or becomes, in our opinion, materially inaccurate, incorrect or misleading (iv) on the occurrence of an Insolvency Event (v) if the performance of our obligations under this Agreement become illegal (vi) if a serious dispute has arisen between us or (vii) if you breach a material term of this Agreement or of any Transaction. 9.2 Consequences of Closing Out - When we Close Out any or all of the Transactions that you have entered into, we buy back the currency that we have purchased in connection with the Transaction at prevailing market rates chosen by us in good faith. If the value of the currency you have asked us to exchange has strengthened, a loss will be incurred on the Transaction and you will be liable to pay us the amount of that loss, together with any expenses, premiums, commissions or other fees incurred by us. 9.3 No Payment of Profit - We will not pay you any profit arising from Closing Out a Transaction in any circumstances. 9.4 Payment of Loss - You acknowledge that the amount of any loss realised on the Closing Out of a Transaction is a debt payable by you. You agree that we may immediately deduct the total amount of any loss (together with any expenses, premiums, commissions or other fees) from any refund owed to you upon Closing Out a Transaction (for example, the amount of any Advance Payment). If the amount we are seeking to recover exceeds the amount of refund owed to you, you agree to pay the balance within 7 days of being notified by us of the total amount due. 9.5 Interest - You agree that we may charge you interest on any sum that remains payable to us after we Close Out any or all of your Transactions at a rate of 2 per annum over the official cash rate published from time to time by the Reserve Bank of New Zealand (or of such monetary authority as may replace it). Interest will accrue and will be calculated daily and be compounded monthly from the date payment was due until the date full payment is made by you. 9.6 Default Notification - You must notify us immediately if you become aware of any event referred to in paragraph 9.1 above. 9.7 Notice of Monies Due - If we Close Out a Transaction, we will send you a written statement explaining the amount of any sums that may be payable to us, the amount of any refund owed to you and the amount of deductions made by us from that refund. 10 Anti-Money Laundering and Counter-Terrorism Financing (quotAML/CTFquot) 10.1 AML/CTF Compliance - You undertake that you will not knowingly do anything to put us in breach of the Financial Transactions Reporting Act 1996, the Terrorism Suppression Act 2002, the Criminal Proceeds (Recovery) Act 2009, or the Anti-Money Laundering and Countering the Financing of Terrorism Act 2009 and other subordinate instruments (ldquoAML/CTF Lawsrdquo). You undertake to notify us if you become aware of anything that would put us in breach of AML/CTF Laws. 10.2 Provision of Information - If requested, you undertake to provide additional information and assistance and comply with all reasonable requests to facilitate our compliance with AML/CTF Laws in New Zealand or an equivalent overseas jurisdiction. 10.3 No Grounds for Suspicion - You undertake that you are not aware and have no reason to suspect that: (i) the money you are transferring is derived from or related to money laundering, terrorism financing or similar activities (ldquoIllegal Activitiesrdquo) (ii) the money you are transferring will be used to finance, or in connection with, Illegal Activities. (iii) the money you are transferring is or may be relevant to the investigation or prosecution of any person for a money laundering offence (iv) the money you are transferring is or may be relevant to the enforcement of the Criminal Proceeds (Recovery) Act 2009 or the Terrorism Suppression Act 2002. 10.4 Consent to Collection of Information by Us - We are subject to AML/CTF Laws. You consent to us disclosing in connection with AML/CTF Laws any of your Personal Information (as defined in the Privacy Act 1993) we may have. 10.5 Freezing or Blocking Transfer of Funds - In certain circumstances, we may be obliged to freeze or block an account where it is used in connection with Illegal Activities or suspected Illegal Activities. Freezing or blocking can arise as a result of the account monitoring that is required by AML/CTF Laws. If this occurs, we are not liable to you for any consequences or losses whatsoever and you agree to indemnify us if we are found liable to a third party in connection with the freezing or blocking of your account 10.6 Right to Refuse to Provide Our Service - We retain the right, at any time, to refuse, in our sole discretion, to provide our service. 11.1 Disputes Policy - If you have a problem with our service, you should initially bring your complaint to our attention so that we can deal with it in accordance with our internal disputes policy. Our complaints officer will attempt to resolve the dispute to your satisfaction as quickly as possible. 11.2 Dispute Resolution Scheme - If the dispute cannot be resolved under our internal disputes policy, you must then formally submit the dispute to the approved dispute resolution scheme of which we are a member for the purposes of the Financial Service Providers (Registration and Dispute Resolution) Act 2008 for determination in accordance with the rules of that scheme and the Financial Service Providers (Registration and Dispute Resolution) Act 2008. 11.2 Legal Action - Nothing in this paragraph prevents either of us from approaching a court for an urgent injunction and nothing prevents us from taking immediate legal action to recover any amounts that you may owe us as the result of Closing Out a Transaction/s under paragraph 9. 12 Limitation of Liability 12.1 No Liability for Delays - You acknowledge that delays in the transmission and receipt of payments may occur. In particular, you acknowledge that we operate an online dealing platform that could be subject to technical, or other, problems, the nature and duration of which may be beyond our control. Our service also involves the use of intermediaries who are outside our control. Accordingly, while we do everything reasonably in our power to ensure the timely transmission of funds, we cannot guarantee that transfers of funds will always be made on time and, subject to paragraph 12.4, cannot accept any liability to you for any loss suffered by you as a result of any delays in the transmission of funds. 12.2 Liability Limited - Subject to paragraph 12.4, we do not in any circumstances assume liability to you in excess of the amount of money you have actually paid to us in relation to any particular Transaction. Subject to paragraph 12.4, we will not be liable to you for any form of consequential damages or loss that you may suffer as a result of: (i) delays in the transfer of your funds or (ii) our refusal at any time to transfer your funds. Without in any way limiting the effect of this paragraph or any other paragraph of this agreement, quotconsequential damagesquot shall be taken to include damages arising from: (i) loss of business (ii) loss of opportunity to realise a gain as a result of foreign exchange fluctuations (iii) loss of any other opportunity or (iii) loss of interest on funds. For the avoidance of doubt and without limiting any other provision of this Agreement: (a) if your funds are sent to the wrong account or otherwise fail to reach your Beneficiary Account as the result of a mistake made by us, we will credit your Beneficiary Account in the full amount of the funds you expect to receive (subject always to your obligations under paragraph 7.2), but that shall be the full extent of our liability to you (b) if we Close Out or refuse to process one or more of your Transactions for any reason, subject to any rights we may have under clause 9.4, we shall refund to you any previous payments made by you in connection with the relevant Transactions by way of Advance Payment or otherwise, but that shall be the full extent of our liability to you. 12.3 If you are a consumer (as defined in the Consumer Guarantees Act 1993 (ldquoCGArdquo)) and are acquiring or holding yourself out as acquiring the services for a business purpose, the CGA will not apply. 12.4 Subject to paragraph 12.3, nothing in this Agreement will affect any rights you or any other person may have under the CGA. 13 Warranties and Indemnities 13.1 Your Warranties - You agree that the following statements are true and accurate, and you acknowledge that we may refuse to process, or Close Out, a Transaction if we find at any stage that they are not true and accurate: (i) you are incorporated and/or registered and have full authority to enter into this Agreement and any Transaction/s (ii) you are the beneficial owner of the money being transferred (iii) you will inform us if you are acting as: (a) a corporate trustee of a trust or (b) a corporate partner of a partnership (iv) if you are acting as a corporate trustee of a trust, you are properly authorised to enter into this Agreement and any Transactions in accordance with the terms of the relevant trust deed (v) you have a valid commercial reason for entering into each Transaction and will not enter into any Transaction for speculative purposes and (vi) in making a decision to enter into a Transaction, you will not rely on any information that may be provided from time to time by us on our website or by our employees or consultants. 13.2 Your Indemnity - You agree to indemnify us for any costs, expenses or fees we may incur as a result of your failure to perform your obligations under this Agreement, whether they arise under paragraph 9 or in some other way. This includes any legal costs, on a solicitor and own client basis, that we may incur in order to enforce our rights or recover any amounts you owe us. You also agree to indemnify us for any fees, costs, duties and taxes charged by third parties, including fees charged by your beneficiary bank, whether or not those fees or charges were notified to you in advance. You also agree to indemnify us and our officers, employees and agents in respect of any loss, damage, cost or expense which we or they may sustain or incur arising from or related to any claim brought by a third party arising from a breach by you of this Agreement. 14.1 Personal Information of Authorised Representatives - You acknowledge that, in order to provide our service to you, we may need to obtain certain information of a personal nature (quotPersonal Informationquot) about your Authorised Representatives. You agree that the terms of the privacy policy as provided to you (and as may be amended from time to time) form part of this Agreement. In addition to the terms set out in such privacy policy, the other provisions of this paragraph 14 apply to Personal Information. You agree to provide us with any such Personal Information that we request and you agree that, in relation to any information you give us, you have obtained the consent to the collection, use and disclosure of the information from the individual/s concerned. You acknowledge that if you refuse or fail to provide any requested information relating to your Authorised Representatives, we may not be able to process any Transaction/s for you. 14.2 Contact Us - If you have any questions about the collection and use of your Personal Information, you may contact our Compliance Manager on 0800 161 868 or at compliancenzforex. co. nz. 14.3 Access to your Personal Information - Under the Privacy Act 1993, individuals have rights of access to and correction of their Personal Information that NZForex holds. This can be done by contacting our Compliance Manager. 14.4 Purpose of Collection - We collect Personal Information in order to provide our service to you and to satisfy our regulatory obligations under the AML/CTF legislation referred to in paragraph 10. 14.5 Organisations who may receive your Information - We may provide Personal Information to any government regulatory bodies that normally require it or may request it. 14.6 Use of Personal Information - You will ensure that your Authorised Representatives agree that we may use any information we collect about them for the purposes of complying with our obligations under any AML/CTF Laws and for any other purpose directly related to the provision of our services. 14.7 Information Correct and Up to Date - You must ensure that all information you or your representatives give to us is accurate and up-to-date at all times. You must tell us if any details change as soon as practicable. 14.8 Protection of Information - We collect and store all information electronically and take all reasonable steps to protect information from unauthorised access, but we cannot accept liability for unauthorised access or use of information. 14.9 Retention of Information - Any information collected by us, including telephone recordings or transcripts, may be kept or destroyed in accordance with our information retention policy. 14.10 Recording Phone Conversations - You consent, and will ensure that your Authorised Representatives consent, to the electronic recording of all telephone conversations that take place between us without an automatic warning tone or warning message being given and you agree that we may use the recordings as evidence in any dispute or anticipated dispute between us. 14.11 Electronic Databases - You acknowledge and agree that we may access any electronic databases necessary to assist us to identify you and to assess your credit worthiness. 15 Misdirected Funds 15.1 Your Mistake - If your funds are sent to the wrong account as the result of a mistake made by you, and we have acted in accordance with your Instructions, we will be under no obligation either to recover the funds or to resend the funds to the correct Beneficiary Account. You will need to book a new Transaction. 15.2 Our Mistake - If your funds are sent to the wrong account as the result of a mistake made by us, we will take urgent action at our own expense to recover those funds, provided that you take immediate action to assist us to recover any such funds if the mistaken beneficiary is related to you or associated with you in some way. 16.1 Notices - Where notice in writing is required under this Agreement, it may be sent by you to us by post or email. We do not accept faxed correspondence. Proof of posting will be proof of receipt in the case of email on the day of dispatch, in the case of delivery by post 48 hours from the date of posting. Documents shall be sent by us to you to the last known postal address or email address or fax number you have given to us. If they change, you must notify us as soon as possible. 16.2 Modification of this Agreement - We may alter some of the terms of this Agreement by posting the new terms on our website. This will not affect any rights or obligations you already have, but you will be bound by the new terms when you enter into subsequent Transactions. 16.3 Governing Law - This Agreement shall be interpreted in accordance with the laws of New Zealand and you submit to the non-exclusive jurisdiction of the courts of New Zealand. Advance Payment means a payment of part of the sum that is due us on the Maturity Date. Authorise means authorise the stage of a Transaction when we transmit your funds from our account to your nominated beneficiary account. Authorised Representative means an individual who is a director or officer authorised to execute this Agreement or an Authorised Signatory. Authorised Signatory means an individual appointed and authorised by you to provide Instructions to us on your behalf. Auto-Confirm Transaction means a Transaction that has been booked online and has been processed by us automatically with no telephone call or other communication being entered into. Beneficiary Account means the account to which you are sending your funds. Booking means booking a Transaction by providing us with all of the relevant Transaction details. Business Day means a day on which we are open for business which shall not include Saturday and Sunday, New Yearrsquos Day, Christmas Day, Boxing Day, but will include Good Friday and Easter Monday. Close Out means reversing a Transaction in the circumstances set out in paragraph 9 or otherwise pursuant to this Agreement. Deal Confirmation means a written communication, however described, provided by us confirming the details of any Transaction that you have booked by telephone, email or online, which shall be an error correction mechanism only. Delivery Date means the date on which we have requested that you deliver your funds to our account for transmission. Dual Verification means verification of different stages of a transaction by different individuals. Exercise means exercise or take up an Option. Expiry Date means the date on which an Option must be Exercised, failing which it will expire. Forward Contract means a foreign exchange contract under which we agree to exchange money at an agreed exchange rate and at an agreed time which is between 48 hours and 12 months from the time of the contract being entered into. Insolvency Event means that: (a) you are insolvent or unable to pay your indebtedness as it falls due or are deemed to be so under any law or (b) you stop or suspend payment of any indebtedness or threaten to do so or (c) you make, or propose to make, any compromise, assignment, arrangement or composition with, or for the benefit of, your creditors or (d) any step is taken to place you into voluntary administration or (e) an order is made, resolution passed or other step taken by a person for your liquidation, except for the purpose of and followed by a reconstruction or reorganisation (not involving or arising out of insolvency) or (f) you are declared at risk pursuant to the Corporations (Investigation and Management) Act 1989 or (g) a statutory manager is appointed, or any step is taken with a view to any such appointment, if your respect under the Corporations (Investigation and Management) Act 1989 or (h) a security interest in your property becomes enforceable. Instructions means a request made by you to enter into a Transaction and shall be taken to include any information, communications or documents incidental to or relating to a Transaction whether we process the Transaction or not. Maturity Date means, in relation to a Forward Contract, the date on which the currency exchange is to be made by us and includes any agreed variation to the original date, being either an earlier or a later date. Multiple User Access means authorisation of more than one individual. NZForex means NZForex Limited (CN: 2514293) whose registered office is C/o Macquarie NZ Limited, Level 17, Lumley Centre, 88 Shortland Street, Auckland, New Zealand. Option or Option Agreement means an agreement pursuant to which you have the right but not the obligation to enter into a specified foreign currency transaction on the Expiry Date. Option Agreement Confirmation means the written notification that we send you after you enter into an Option Agreement confirming the details of the agreement we have reached by telephone. Order means a limit order pursuant to which you may instruct us enter into a Transaction only when a Target Rate has been reached. Order Confirmation means the notification we send you confirming the details of the Order you have entered into with us. Payment means payment by you to us of funds for transmission. Premium means the fee non-refundable fee payable under the Option Agreement. Rate means the foreign currency exchange rate that we quote you for a Transaction . Reports means reports of all pending and completed transactions Spot Contract means a foreign exchange contract under which we agree to exchange money at an agreed rate within 48 hours of the contract being entered into. Target Rate means the rate at which an Order is triggered. Transaction means a Spot Contract, a Forward Contract or an Order, and shall be taken to refer to a series of transactions pursuant to standing instructions given by you. View Deals means viewing all pending and completed transactions on our website. Websites means any websites owned by us including but not limited to nzforex. co. nz. Full website Copyright copy 2016 OzForex Limited
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